Catalogus opzetten

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Om uw catalogus op te zetten is het handig de volgende werkstroom aan te houden: eerst categorieën creëren, dan attributen creëren, vervolgens attributen sets creëren en als laatst nieuwe producten creëren. Als u uw catalogus op deze manier opzet zullen alle producten makkelijk te vinden zijn door uw klanten, dit komt de gebruikservaring ten goede.

Bestellingen beheren

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Dit artikel is het vervolg op het gedeelte ‘Bestellingen beheren’ in het artikel ‘Introductie van het beheerderspaneel’. Stap voor stap leest u het verschil in de terminologie van Magento met betrekking tot bestellingen. U leert hoe u bestellingen kunt bekijken, facturen kunt bekijken en aanpassen en hoe u een credit nota maakt.

Tags en Polls beheren

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Tags en polls maken uw webshop interactief voor uw klanten. Magento maakt het mogelijk voor uw klanten tags toe te voegen aan producten. Deze tags beschrijven een specifieke eigenschap van een product, waardoor ze door andere klanten makkelijk gevonden kunnen worden. Ook is er de mogelijkheid één of meerdere polls in uw webshop te plaatsen. Een poll geeft klanten de mogelijkheid hun mening te geven over bijvoorbeeld bepaalde producten of functionaliteiten in de webshop, een uniek inzicht in de wensen van uw klanten voor u als eigenaar.

Nieuwsbrieven

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Een erg handige en eenvoudig te gebruiken functie van Magento is de nieuwbrief. Hiermee kunt u nieuwsbrieven sturen naar de klanten die zich geregistreerd hebben op de website. Tevens kunt u rapporten aanmaken die laten zien welke klanten zich hebben opgegeven voor de nieuwsbrief en bij welke klanten een incorrect e-mail adres staat ingeschreven.

Klanten bekijken en bewerken

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Om alles uit uw webwinkel te halen is het belangrijk het gedrag van uw klanten te bekijken. Magento biedt u de mogelijkheid te zien wanneer een klant voor het laatst heeft ingelogd, het aders, de bestelstatistieken, recente bestellingen, huidige winkelwagen inhoud, laatste reviews en de nieuwsbrief waar de klant zich eventueel voor opgegeven heeft.

Rapporten

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Magento biedt u de mogelijkheid verschillende rapporten op te stellen. Door middel van rapporten heeft u snel inzicht in uw verkopen en verlaten winkelwagens. Ook krijgt u eenvoudig een overzicht van de best verkopende producten en de meest bekeken producten. Met deze inzichten kunt u uw verkoopstrategie ten alle tijden aanpassen om zo het meeste rendement uit uw Magento webshop te halen.

Prijsregels

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Magento biedt twee soorten prijsregels: catalogus prijsregels en winkelwagen prijsregels. Een catalogus prijsregel betekend een directe korting op een product. Een winkelwagen prijsregel wordt pas toegepast op het moment dat producten door een klant in de winkelwagen zijn geplaatst. Dit kan zijn door middel van een kortingscode, maar ook bijvoorbeeld een 3 halen 2 betalen actie.

Met de zoektermen functie van Magento krijgt u informatie over de meest gebruikte zoektermen binnen uw webshop. Om uw webshop nog gebruiksvriendelijker te maken voor uw klanten kunt u de namen en beschrijving van producten herzien zodat ze beter worden weergegeven in de zoekresultaten. Tevens kun je synoniemen en redirects invoeren. Door verkeerd gespelde zoektermen te linken aan de juiste zoekterm komen toch de juiste zoekresultaten naar boven. Tevens kun je een klant direct doorverwijzen naar bepaalde pagina’s als ze bijvoorbeeld zoeken op retour of verzendkosten.

Speciale en staffel prijzen

zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Speciale prijzen maken het mogelijk voor u om een kortingsbedrag voor een product te specificeren voor een bepaalde tijd. Staffel prijzen zijn een effectieve manier om meer en aantrekkelijkere reclame te maken voor mensen die meer dan een product per keer kopen. De prijs van het product word automatisch aangepast als de klant er een door u bepaald aantal van in zijn winkelwagen plaatst.

Ratings en Reviews beheren

vrijdag 20 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Ratings en reviews beheren Ratings en reviews worden door Magento geboden om het voor klanten en webshop eigenaren mogelijk te maken om hun mening, feedback en commentaar te geven over de producten. Dit verschijnt in de webshop als volgt: Het aantal sterren geeft een indicatie van de tevredenheids waardering. U kunt op de link Review … Lees meer

Hebben we jouw interesse gewekt?

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Neem contact op

Hebben we jouw interesse gewekt?We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Giwanni Schaap account manager
Wim La Haye partner