Voor een vrijblijvende afspraak bel 076 532 29 61

Magento handleiding

Magento is een open source software, wat het voor jou als webshop eigenaar mogelijk maakt om je webshop op een redelijk overzichtelijke wijze te beheren. Met deze Magento handleiding geven we je een duidelijke uitleg over de functionaliteiten en werkwijze van Magento. Deze Magento handleiding is geschreven door ‘geeks’ maar vertaald naar het ‘Nederlands’, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Waarom een Magento handleiding?

Omdat wij weten dat Magento lastig is om te leren en je daarom graag een handje willen helpen, hebben wij een Magento handleiding voor je gemaakt. Deze Magento handleiding helpt je snel de basics te leren om je eigen webshop te beheren.

<strong class="qufon">Vrijblijvende offerte aanvragen?</strong>
<p class="">Laat je gegevens achter en wij zullen binnen 48 uur contact met je opnemen om samen de mogelijkheden te bespreken.</p>

Contact opnemen

BTW veranderen in je Magento webshop

Geplaatst op 07-09-2012
Per 1 oktober gaat het BTW tarief omhoog van 19% naar 21%. Voor webshops betekent dit dat er aanpassingen moeten…

Attributen en attributensets

Geplaatst op 21-01-2012
Een attribuut is een eigenschap van een product. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de naam, een afbeelding, kleur of fabrikant. Attributen maken het mogelijk om nieuwe product eigenschappen toe te voegen zonder een enkele regel of code te hoeven schrijven. Door gebruik te maken van de functie attributen en attributensets in Magento maakt u het gebruik van uw webshop zo eenvoudig mogelijk voor uw klanten. Tevens dragen ze bij aan aan de vindbaarheid van uw producten voor zowel uw klanten als voor zoekmachines.

Catalogus opzetten

Geplaatst op 21-01-2012
Om uw catalogus op te zetten is het handig de volgende werkstroom aan te houden: eerst categorieën creëren, dan attributen creëren, vervolgens attributen sets creëren en als laatst nieuwe producten creëren. Als u uw catalogus op deze manier opzet zullen alle producten makkelijk te vinden zijn door uw klanten, dit komt de gebruikservaring ten goede.

Producten beheren

Geplaatst op 21-01-2012
In dit artikel leert u welk soort producten er zijn in Magento en hoe u deze aan kunt maken en bewerken. Voordat u dit doet moet u er wel voor zorgen dat alle attributen van een product gedefinieerd zijn. Lees hiervoor het artikel ‘Attributen en attributensets’.

Categorieën beheren

Geplaatst op 21-01-2012
In dit artikel leert u hoe u categorieën en subcategorieën kunt creëren, weergeven en bewerken.

Bestellingen beheren

Geplaatst op 21-01-2012
Dit artikel is het vervolg op het gedeelte ‘Bestellingen beheren’ in het artikel ‘Introductie van het beheerderspaneel’. Stap voor stap leest u het verschil in de terminologie van Magento met betrekking tot bestellingen. U leert hoe u bestellingen kunt bekijken, facturen kunt bekijken en aanpassen en hoe u een credit nota maakt.

Tags en Polls beheren

Geplaatst op 21-01-2012
Tags en polls maken uw webshop interactief voor uw klanten. Magento maakt het mogelijk voor uw klanten tags toe te voegen aan producten. Deze tags beschrijven een specifieke eigenschap van een product, waardoor ze door andere klanten makkelijk gevonden kunnen worden. Ook is er de mogelijkheid één of meerdere polls in uw webshop te plaatsen. Een poll geeft klanten de mogelijkheid hun mening te geven over bijvoorbeeld bepaalde producten of functionaliteiten in de webshop, een uniek inzicht in de wensen van uw klanten voor u als eigenaar.

Klanten bekijken en bewerken

Geplaatst op 21-01-2012
Om alles uit uw webwinkel te halen is het belangrijk het gedrag van uw klanten te bekijken. Magento biedt u de mogelijkheid te zien wanneer een klant voor het laatst heeft ingelogd, het aders, de bestelstatistieken, recente bestellingen, huidige winkelwagen inhoud, laatste reviews en de nieuwsbrief waar de klant zich eventueel voor opgegeven heeft.

Rapporten

Geplaatst op 21-01-2012
Magento biedt u de mogelijkheid verschillende rapporten op te stellen. Door middel van rapporten heeft u snel inzicht in uw verkopen en verlaten winkelwagens. Ook krijgt u eenvoudig een overzicht van de best verkopende producten en de meest bekeken producten. Met deze inzichten kunt u uw verkoopstrategie ten alle tijden aanpassen om zo het meeste rendement uit uw Magento webshop te halen.

Nieuwsbrieven

Geplaatst op 21-01-2012
Een erg handige en eenvoudig te gebruiken functie van Magento is de nieuwbrief. Hiermee kunt u nieuwsbrieven sturen naar de klanten die zich geregistreerd hebben op de website. Tevens kunt u rapporten aanmaken die laten zien welke klanten zich hebben opgegeven voor de nieuwsbrief en bij welke klanten een incorrect e-mail adres staat ingeschreven.

Prijsregels

Geplaatst op 21-01-2012
Magento biedt twee soorten prijsregels: catalogus prijsregels en winkelwagen prijsregels. Een catalogus prijsregel betekend een directe korting op een product. Een winkelwagen prijsregel wordt pas toegepast op het moment dat producten door een klant in de winkelwagen zijn geplaatst. Dit kan zijn door middel van een kortingscode, maar ook bijvoorbeeld een 3 halen 2 betalen actie.

Zoektermen, synoniemen en Google Analytics

Geplaatst op 21-01-2012
Met de zoektermen functie van Magento krijgt u informatie over de meest gebruikte zoektermen binnen uw webshop. Om uw webshop nog gebruiksvriendelijker te maken voor uw klanten kunt u de namen en beschrijving van producten herzien zodat ze beter worden weergegeven in de zoekresultaten. Tevens kun je synoniemen en redirects invoeren. Door verkeerd gespelde zoektermen te linken aan de juiste zoekterm komen toch de juiste zoekresultaten naar boven. Tevens kun je een klant direct doorverwijzen naar bepaalde pagina’s als ze bijvoorbeeld zoeken op retour of verzendkosten.

Speciale en staffel prijzen

Geplaatst op 21-01-2012
Speciale prijzen maken het mogelijk voor u om een kortingsbedrag voor een product te specificeren voor een bepaalde tijd. Staffel prijzen zijn een effectieve manier om meer en aantrekkelijkere reclame te maken voor mensen die meer dan een product per keer kopen. De prijs van het product word automatisch aangepast als de klant er een door u bepaald aantal van in zijn winkelwagen plaatst.

Up-selling, verwante producten en cross-selling

Geplaatst op 21-01-2012
Magento biedt drie verschillende manieren van product promotie verkoop opties: up-sell producten, verwante producten en cross-sell producten. Een up-sell promotie laat klanten items zien van bijvoorbeeld betere kwaliteit, die duurder zijn of een hogere populariteit hebben. Verwante producten zijn producten die met het bekeken product mee kunnen worden verkocht. Cross-sell promotie kun je vergelijken met impuls aankopen, zoals tijdschriften en snoep bij de kassa’s in supermarkten. Zodra de klant naar de winkelwagen navigeert worden deze producten gesuggereerd als toevoeging aan de producten die al in de winkelwagen zitten.

Ratings en Reviews beheren

Geplaatst op 20-01-2012
Ratings en reviews beheren Ratings en reviews worden door Magento geboden om het voor klanten en webshop eigenaren mogelijk te…

Magento beheerderspaneel

Geplaatst op 20-01-2012
Het Magento beheerderspaneel is de interface die u gebruikt om uw online winkel te runnen. U kunt hier de basis informatie en statistieken zien, producten toevoegen en bewerken, klantgegevens beheren en nog veel meer. In dit artikel worden de gegevens en mogelijkheden van het beheerderspaneel beschreven.