Magento handleiding

Magento is een open source software, wat het voor jou als webshop eigenaar mogelijk maakt om je webshop op een redelijk overzichtelijke wijze te beheren. Met deze Magento handleiding geven we je een duidelijke uitleg over de functionaliteiten en werkwijze van Magento. Deze Magento handleiding is geschreven door ‘geeks’ maar vertaald naar het ‘Nederlands’, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Waarom een Magento handleiding?

Omdat wij weten dat Magento lastig is om te leren en je daarom graag een handje willen helpen, hebben wij een Magento handleiding voor je gemaakt. Deze Magento handleiding helpt je snel de basics te leren om je eigen webshop te beheren.

Wij leveren geweldige ondersteuningOnze relaties zijn voor 99% tevreden, maar wij streven naar de volle 100%

partner-zendesk

BTW veranderen in je Magento webshop
door dide vrijdag 7 september 2012 / Magento handleiding / Nieuws

Per 1 oktober gaat het BTW tarief omhoog van 19% naar 21%. Voor webshops betekent dit dat er aanpassingen moeten komen over de BTW berekening. Techtwo ondersteunt de Magento webshop klanten met een passend advies. Hiervoor kun je contact opnemen met je account manager. Je kan echter ook zelf het BTW tarief verhogen in Magento. … Lees meer

Attributen en attributensets
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Een attribuut is een eigenschap van een product. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de naam, een afbeelding, kleur of fabrikant. Attributen maken het mogelijk om nieuwe product eigenschappen toe te voegen zonder een enkele regel of code te hoeven schrijven. Door gebruik te maken van de functie attributen en attributensets in Magento maakt u het gebruik van uw webshop zo eenvoudig mogelijk voor uw klanten. Tevens dragen ze bij aan aan de vindbaarheid van uw producten voor zowel uw klanten als voor zoekmachines.

Catalogus opzetten
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Om uw catalogus op te zetten is het handig de volgende werkstroom aan te houden: eerst categorieën creëren, dan attributen creëren, vervolgens attributen sets creëren en als laatst nieuwe producten creëren. Als u uw catalogus op deze manier opzet zullen alle producten makkelijk te vinden zijn door uw klanten, dit komt de gebruikservaring ten goede.

Categorieën beheren
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

In dit artikel leert u hoe u categorieën en subcategorieën kunt creëren, weergeven en bewerken.

Producten beheren
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

In dit artikel leert u welk soort producten er zijn in Magento en hoe u deze aan kunt maken en bewerken. Voordat u dit doet moet u er wel voor zorgen dat alle attributen van een product gedefinieerd zijn. Lees hiervoor het artikel ‘Attributen en attributensets’.

Bestellingen beheren
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Dit artikel is het vervolg op het gedeelte ‘Bestellingen beheren’ in het artikel ‘Introductie van het beheerderspaneel’. Stap voor stap leest u het verschil in de terminologie van Magento met betrekking tot bestellingen. U leert hoe u bestellingen kunt bekijken, facturen kunt bekijken en aanpassen en hoe u een credit nota maakt.

Tags en Polls beheren
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Tags en polls maken uw webshop interactief voor uw klanten. Magento maakt het mogelijk voor uw klanten tags toe te voegen aan producten. Deze tags beschrijven een specifieke eigenschap van een product, waardoor ze door andere klanten makkelijk gevonden kunnen worden. Ook is er de mogelijkheid één of meerdere polls in uw webshop te plaatsen. Een poll geeft klanten de mogelijkheid hun mening te geven over bijvoorbeeld bepaalde producten of functionaliteiten in de webshop, een uniek inzicht in de wensen van uw klanten voor u als eigenaar.

Nieuwsbrieven
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Een erg handige en eenvoudig te gebruiken functie van Magento is de nieuwbrief. Hiermee kunt u nieuwsbrieven sturen naar de klanten die zich geregistreerd hebben op de website. Tevens kunt u rapporten aanmaken die laten zien welke klanten zich hebben opgegeven voor de nieuwsbrief en bij welke klanten een incorrect e-mail adres staat ingeschreven.

Klanten bekijken en bewerken
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Om alles uit uw webwinkel te halen is het belangrijk het gedrag van uw klanten te bekijken. Magento biedt u de mogelijkheid te zien wanneer een klant voor het laatst heeft ingelogd, het aders, de bestelstatistieken, recente bestellingen, huidige winkelwagen inhoud, laatste reviews en de nieuwsbrief waar de klant zich eventueel voor opgegeven heeft.

Rapporten
door admin zaterdag 21 januari 2012 Blog / Magento handleiding

Magento biedt u de mogelijkheid verschillende rapporten op te stellen. Door middel van rapporten heeft u snel inzicht in uw verkopen en verlaten winkelwagens. Ook krijgt u eenvoudig een overzicht van de best verkopende producten en de meest bekeken producten. Met deze inzichten kunt u uw verkoopstrategie ten alle tijden aanpassen om zo het meeste rendement uit uw Magento webshop te halen.