De 3 aspecten van een succesvolle online strategie

markt
Kennis van de markt

Een goede online strategie begint bij een goede kennis van de markt. Wat speelt er in de markt? Wie zijn de concurrenten en waar liggen onze kansen?

We beginnen dus met een uitgebreide marktanalyse. Onderwerpen die hierin aan bod komen, zijn:

– Wie is de concurrentie en wat doet de concurrentie op het gebied van online?
– Wat zijn de voornaamste groeimogelijkheden in de markt?
– Welke bedreigingen en risico’s zijn er op dit moment in de markt?
– Is er sprake van specifieke wet- en regelgeving (compliance)?

extern
Externe behoeftes

De klantbehoefte staat centraal binnen je online strategie. Het is daarom noodzakelijk om te weten wie je klanten zijn en wat zij nodig hebben.

Samen brengen we je doelgroep in kaart en definiëren we persona’s. Vervolgens koppelen we de behoeftes van de doelgroep aan de juiste persona’s.

Door middel van een interview met personen uit jouw doelgroep kunnen we inzichtelijk maken waar de doelgroep zich momenteel online bevindt en wat de behoeftes zijn. Op die manier kunnen we een sterke, klantgeoriënteerde strategie uitwerken. En daarmee perfect inspelen op de wensen van jouw doelgroep.

intern
Interne behoeftes

Processen

Aan de hand van interviews met de interne stakeholders brengen we in kaart welke processen er lopen en welke systemen er gebruikt worden om vanuit daar de vertaling naar kansen te maken.

Ambitie

Hoe wordt e-commerce momentel ingezet en wat zijn de ambities? Samen bepalen we de doelstellingen en KPI’s die in de verdere strategie centraal staan.

Samen jouw kansen identificeren?

Wim is partner en specialist op het gebied van online strategie. Neem vrijblijvend contact op met Wim om samen de mogelijkheden voor jouw organisatie te bepalen.

Neem rechtstreeks contact op via 06 38 38 56 02 / wim@techtwo.nl of via onze contactpagina.

Contact opnemen

Wim La Haye partner