Klanten bekijken en bewerken

categorie / Blog / Magento handleiding

Klanten bekijken en bewerken

  1. In het Klanten menu van het beheerderspaneel kiest u de optie Beheer klanten om een lijst te zien van alle klanten die een account in uw webshop geopend hebben of zijn toegevoegd met de knop Nieuwe klant toevoegen zoals hieronder weergegeven:
  2. Klik op de knop Wijzigen aan de rechterkant van de rij met klanten om de volgende pagina weer te geven.

De tabbladen in het linkerpaneel bieden verschillende types informatie over de klant en over de relatie met de klant zoals: wanneer heeft de klant voor het laatst uit gelogd, adressen, bestel statistieken, recente bestellingen, huidige winkelwagen inhoud, laatste reviews en de nieuwsbrief waar de klant zich eventueel voor opgegeven heeft.

De groep waar de klant toe behoort, bepaalt welke kortingen de klant krijgt, zoals u bepaald heeft bij de Catalogus prijsregels en de Winkelwagen prijsregels.

Een klant toevoegen

De meeste klanten melden zich aan bij u webshop door gebruik te maken van de Mijn Account link in de kop van iedere pagina. Als toevoeging hierop kun u de volgende optie gebruiken om een klant toe te voegen vanuit het beheerderspaneel.

Een nieuwe klant toevoegen:

  1. In het Klanten menu van het beheerderspaneel selecteert u de optie Beheer klanten.
  2. Klik op de knop Nieuwe klant toevoegen om de volgende pagina weer te geven:Deze pagina geeft u de mogelijkheid om de basis informatie over de klant in te vullen en zijn of haar verschillende adressen. Tot veel aspecten van de informatie over een klant die u verzamelt in Magento kunt u toegang krijgen door de informatie te bewerken zoals omschreven staat op pagina 2.
  3. Vul de informatie over de klant in en klik vervolgens op de knop Klant opslaan.

Online klanten bekijken

U kunt bekijken welke klanten er momenteel online zijn en hun activiteiten waarnemen. In het Klanten menu van het beheerderspaneel selecteert u de optie Online klanten om een lijst van online klanten weer te geven.

Klanten rapporten

Een verscheidenheid aan klanten rapporten kan worden ontwikkeld door in het Rapporten menu van het beheerderspaneel de optie Klanten te selecteren.

Het volgende beschrijft de beschikbare klanten rapporten:

  • Nieuwe accounts: Laat de klanten zien die een account in uw webshop geopend hebben gedurende de periode die u specificeert.
  • Klanten per totaal bestelbedrag: Laat een lijst met klanten zien die het meeste geld hebben uitgegeven in uw webshop
  • Klanten per aantal bestellingen: Laat een lijst met klanten zien die de meeste bestellingen hebben gedaan in uw webshop.
Hebben we jouw interesse gewekt?

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Neem contact op

Hebben we jouw interesse gewekt?We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Jorden van den Beuken account manager
Giwanni Schaap account manager