Verhogen van je gemiddelde orderwaarde, hoe doe je dat?

categorie / Blog / Kennisdeling / Nieuwsberichten

Het verkrijgen van zo veel mogelijk bezoekers in je Magento webwinkel is belangrijk. Het conversie percentage laten stijgen of juist hoog laten blijven, ook. Maar, waar vaak niet bij stil gestaan wordt, is het verhogen van de gemiddelde orderwaarde.  Door een paar simpele stappen haal je op een gemakkelijke manier meer rendement per webwinkel bezoeker. Laat jouw bezoekers meer geld uitgeven en meer producten kopen, dan dat ze eerst dachten nodig te hebben.  Maar hoe creëer je deze behoefte? In dit artikel geven we je een aantal oplossingen om de gemiddelde orderwaarde per klant in je webwinkel te laten stijgen.

 

Standaard beschikbaar in de COWW

Up-selling is een tactiek die wordt toegepast op de pagina waar jij je producten individueel op presenteert. Vaak worden naast, of onder dit product een aantal soortgelijke producten getoond. Ze verschillen in voordelen van elkaar. Uiteraard heeft het product met de meeste voordelen de hoogste prijs. Door deze producten te tonen, krijgt de bezoeker een totaal overzicht van waar hij of zij naar opzoek is. Door de vergelijking makkelijker te maken, wordt bij een groot deel bezoekers de (duurste) variant met de meeste voordelen, sneller gekozen.

Cross-selling. Bij het toepassen van cross-selling, tonen we bijpassende producten of accessoires op de detailpagina’s van individuele producten of in je winkelmandje. Je webwinkel bezoekers kunnen  aangetrokken worden om deze producten ook te kopen. Deze zijn immers ‘aanbevolen’ voor bij het specifieke product waar zij geïnteresseerd in zijn.

Combinatie aanbiedingen.Wat ook goed werkt, zijn de combinatie aanbiedingen. Deze is soortgelijk aan de ‘cross-selling’-tactiek. Echter, is er wel een verschil. Bij de cross-selling producten worden ‘aanbevolen’ producten ernaast getoond. Bij deze combinatie aanbiedingen worden ook aanbevolen producten getoond en kunnen de webwinkel bezoekers deze combinatie voor een lagere prijs aanschaffen. Ze zijn dus goedkoper uit, dan wanneer ze deze producten apart willen kopen.

Gratis verzending vanaf x prijs. Wanneer je jouw webwinkel bezoekers duidelijk maakt dat ze vanaf een x prijs een gratis verzending krijgen, is de kans groot dat je gemiddelde orderwaarde gaat stijgen. Bereken je eigen gemiddelde orderwaarde en bepaal vanaf welke grens jij de verzending ‘gratis’ maakt. Waarom werkt dit zo effectief? Consumenten zijn zeer gevoelig voor ‘gratis’. Wanneer ze dicht bij het magische bedrag x zitten, zullen ze kijken of ze nog iets erbij kunnen kopen.

Overige mogelijkheden

Kwantum korting.  Voor het verhogen van je gemiddelde orderwaarde, is het verstandig om kwantum kortingen te overwegen. Op internet worden veel herhalingsaankopen gedaan. In veel gevallen kennen de klanten de producten al, waardoor zij terug blijven komen. Wanneer dit het geval is, is de kans groot dat ze geïnteresseerd zijn in grotere product aantallen voor een goede actie prijs.

Dagaanbieding. Door het gebruik van dagaanbiedingen op je webwinkel, geef je meerwaarde aan het product. Door de tijdsdruk zijn mensen eerder geneigd om over te gaan tot een aankoop. Deze actie geldt immers maar alleen één dag. Daarnaast, heeft het product een geweldige korting gekregen. Dus deze kans willen ze niet laten liggen.

 

En nu aan de slag!

Wij kunnen ons voorstellen dat je na het lezen van dit artikel aan de slag wilt met deze tips om je orderwaarde te verhogen. De meeste van deze opties zijn al standaard beschikbaar in de COWW . Dat is een prachtig voordeel van de COWW, want dit bespaart je veel tijd en geld.

Maar, uiteraard zijn de mogelijkheden bij de COWW onbegrensd. Dus , wil jij oplossingen die niet standaard beschikbaar zijn in de COWW, toepassen in je webwinkel? Dat kan! Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen jou al te graag in het creëren van jouw succesvolle e-commerce toekomst.

Hebben we jouw interesse gewekt?

We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Neem contact op

Hebben we jouw interesse gewekt?We vertellen je graag meer over de mogelijkheden onder het genot van een goede kop koffie!

Jorden van den Beuken account manager
Giwanni Schaap account manager